Już wkrótce pojawi się możliwość zakupu mojego e-booka
Miesiące Maj i Czerwiec poświęcam na pisanie mojego e-booka, dedykowanego Wam zatroskani rodzice dzieci powracających do Polski i polskiego systemu edukacyjnego. Potrzebuję również Waszego wsparcia, gdyż e-book jest dla Was i o Was. Jeśli wciąż macie pytania, ślijcie je, ja odpowiem.
Nigdy nie zapomnę rozmowy z jednym z rodziców, dziecka dwujęzycznego, które od urodzenia mieszkało w Irlandii. Tam też uczęszczało do szkoły. Po powrocie dołączyło do klasy 5 SP. No właśnie „dołączyło” i przepadło.
Od 2019 roku mieszkam w Polsce. Jestem matką dziecka dwujęzycznego, które swoją przygodę w polskim systemie edukacyjnym rozpoczęło w szkole średniej. Już wtedy wiedziałam jaka będzie moja ścieżka kariery po powrocie z Wielkiej Brytanii… „Wsparcie emocjonalne i intelektualne dziecka dwujęzycznego w polskim systemie edukacyjnym.”
Tak naprawdę nie ma różnicy, w jakim wieku dziecko powraca do Polski. Ważne, aby przede wszystkim zadbać o przygotowanie do nowej rzeczywistości i zmierzenia się z tzw.„szokiem kulturowym.”
Z moich obserwacji wynika, iż 100% rodziców traktuje powrót do Polski jak przylot na wakacje. Przecież dziecko mówi po polsku, ma polskie korzenie itp. Jednakże 90% z nich doznaje szoku, po pierwszych dniach, tygodniach pobytu swoich dzieci w polskiej szkole. I nie jest to niczyja wina. Poprostu zarówno dzieci jak i nauczyciele potrzebują wsparcia/wskazówek.
Dlatego postanowiłam stworzyć e-book, miejsce w którym zatroskani rodzice i dzieci znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania oraz podam wskazówki co zrobić w konkretnej sytuacji. Będzie to zbór studium przypadków bazujące na moim doświadczeniu w pracy z dziećmi dwujęzycznymi w Polsce i Wielkiej Brytanii, a przede wszystkim Waszych pytań i rozmów z Wami kochani Rodzice, które prowadzę już od niemalże 3 lat.
Będą to między innymi następujące treści:
• Jak przygotować dziecko przed powrotem
• Formalności/ potrzebne dokumenty z kraju przyjazdu dziecka
• Jak wesprzeć dziecko po powrocie do Polski i polskiego systemu edukacyjnego
• Praktyki przyjęć do szkół podstawowych i średnich
• Rozwój emocjonalny i intelektualny dziecka dwujęzycznego-na co zwrócić uwagę i jak komunikować się z nauczycielem
• Jak podtrzymać język natywny, np. angielski w polskiej szkole
• Jak zadbać o język natywny dziecka poza szkołą
• Omówię przykłady z życia szkoły oraz zajęć pozaszkolnych
• Moje doświadczenie w pracy z dzieckiem dwujęzycznym w Polsce i Wielkiej Brytanii